Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

16. Απ’ τον ιδεαλισμό στον Υλισμό με δυο λόγια

Κάντε κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση

8 σχόλια:

  1. Αν αρκετοί άνθρωποι είχαν συνειδητοποιήσει κάποια πράγματα,οι κύριοι ''έξυπνοι'' ''μεγάλοι'' δεν θα μπορούσαν εύκολα να ρίχνουν στη μέση τη θρησκεία για να χειραγωγούν ανθρώπους,με αποτελέσματα αιματηρά.Θα έβρισκαν βέβαια άλλες ταμπέλες αλλά δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το θρησκευτικό δηλητήριο.
    Οι άνθρωποι,ο λαός,θα απαλλάσονταν από μία αρχαία κατάρα τους κι εκείνοι θα έχαναν ένα από τα όπλα τους.
    Με εννοείς έτσι δεν είναι;!
    Βαγγέλης Σίδερης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σε εννοώ λέει... μακάρι όλοι να σκέπτονταν έτσι!

      Διαγραφή
  2. Καλέ μου άθεε, δεν βαρέθηκες να γράφεις; Δεν θα κερδίσεις κανέναν Χριστιανό, κανέναν, μόνο σου τα γράφεις μαζί με τους άθεους τα ακούς, πάντως επειδή μας λες για την λογική, δες και αυτό το άρθρο, να υποστείτε και εσείς, έστω και με ένα άρθρο την αντιπολίτευση που ασκείτε στους Χριστιανούς. Αλήθεια, «αθεϊα και λογική» πάνε μαζί; Οι απαντήσεις εδώ: Στον παρακάτω σύνδεσμο http://opinionsofdp.blogspot.gr/2014/09/atheia-kai-logiki.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να κουραστώ… εδώ δεν έχετε κουραστεί εσείς, που λίγοι-λίγοι όλο και λιγοστεύετε. Μόνο οι γέροι, τα παιδιά και οι αγράμματοι σας έμειναν! Γιατί, λες εσύ, ότι το παπαδαριό αντιδρά στην εκπαίδευση. Εσύ γιατί λες ότι δώσανε το βραβείο Ειρήνης στην Μαλάλα. Πότε επιτέλους θα αναγνωρίσετε ότι σωστή εκπαίδευση, επιστήμη και αθεΐα, πάντα πήγαιναν μαζί. Να, και τώρα γράφεις ένα άρθρο και απ’ ότι είδα, από την πρώτη παράγραφο, δίνετε ψευδείς πληροφορίες. Οι άθεοι πιστεύουν στην μεγάλη έκρηξη, στο στατικό σύμπαν και στην τύχη; Πού τα διάβασες αυτά; Στην μεγάλη έκρηξη εσείς πιστεύετε και το προωθείτε σαν απόδειξη της δημιουργίας (Πάπας). Στο Στατικό Σύμπαν πιστεύουν όλοι οι γέροι και αγράμματοι (βλέπε Π.Δ.) και στην τύχη οι άσχετοι θρησκόληπτοι που νομίζουν ότι δεν υπάρχουν νόμοι ή τους αλλάζει όποτε θέλει ο θεός (θαύματα).
      Κάνε μας την χάρη οπισθοδρομικέ, που όσες πέτρες και να ρίξετε, δεν θα φτάσετε να χτυπήσετε ποτέ την αλήθεια.

      Διαγραφή
    2. Δεν είμαι οπισθοδρομικός καλέ μου επειδή είμαι Χριστιανός. Έχετε εσφαλμένες εντυπώσεις όσο αναφορά το κοινό των θρησκειών και φοιτητές και επιστήμονες πιστεύουν στον Θεό και ορισμένοι από αυτούς έχουν μείνει στην ιστορία, πχ Πασκάλ και Νεύτων και επίσης πιστεύουν και άτομα καταξιωμένα στο κοινωνικό σύνολο. Τώρα αν λιγοστεύουμε ή όχι δυστυχώς δεν επιβεβαιώνεσαι αλλά κάνεις εικασίες. Οι πληροφορίες δεν είναι ψευδής. Η θρησκεία ακολουθεί την επιστήμη, μάλιστα η τελευταία δεν επικεντρώνεται στο πως αλλά στο γιατί αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να δεχτούμε θεωρίες επιστημόνων, σαν Ευαγγέλιο, που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα παραδείγματος χάριν Στίβεν Χόκινγκ και Ρίτσαρτ Ντόκινς. Η Επιστήμη επικεντρώνεται στην λειτουργία (και στην τεχνογνωσία του Θεού), αυτού του κόσμου, πως λειτουργεί, πως έχουμε τα καιρικά φαινόμενα, από τι αποτελείται το χώμα, το νερό, πως δημιουργείται η ζωή. Όλα αυτά τα δέχομαι, ναι. Πάμε παρακάτω λέγεται στην απάντηση που δώσατε ότι δεν πιστεύετε στην τύχη ούτε στο στατικό σύμπαν ή στην μεγάλη έκρηξη. Τότε που πιστεύετε κύριοι; οι παραπάνω θεωρίες ειπώθηκαν από την επιστημονική κοινότητα, μάλιστα η θεωρία του μπιγκ μπάνγκ είναι από τις πιο διάσημες, όσο για την θεωρία του στατικού σύμπαντος αναπτύχθηκε από τους σκεπτικιστές και απορρίφθηκε από την επιστήμη αργότερα, τουλάχιστον όσο αναφορά το στατικό σύμπαν, συμφωνούμε. Πάμε τώρα στους θρησκόληπτους, δεν είμαι ένας από αυτούς! Νόμοι υπάρχουν, αυτό η θρησκεία το δέχεται, δεν μπορεί να κάνει και αλλιώς. Η διαφορά μας είναι ότι εμείς οι Χριστιανοί πιστεύουμε ακράδαντα ότι στους νόμους αυτούς, υπάρχει ένας Παντοδύναμος, με ελεύθερη βούληση νομοθέτης και ότι το Σύμπαν έχει έναν λόγο ύπαρξης, οπότε λογικό είναι να κάνει και θαύματα. Εφόσον πιστεύεις ότι αυτά που γράφω στο άρθρο μου δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τότε απάντησε μου τα εξής: Γιατί ο κόσμος υπάρχει; Ποιος δημιούργησε αυτό τον κόσμο αν όχι ο Θεός; Σου φαίνεται λογικό ένα δημιούργημα να μην έχει δημιουργό;

      Με τιμή, Διονύσης Π.

      Διαγραφή
    3. Καλέ μου άνθρωπε, αν έκανες τον κόπο να διάβαζες έστω και μια από τις 116 αναρτήσεις του blog θα έπαιρνες και την απάντηση που ζητάς, ώστε άλλη φορά, αν ακούσεις να μιλάνε για big bang να υποθέτεις μήπως και αυτός που το λέει είναι πιστός όπως ο Αββάς Georges Lemaître που πρότεινε την θεωρία σαν υπόθεση από το 1927.

      Διαγραφή
    4. Χαιρετώ και πάλι, θα δώσω μια σύντομη απάντηση στο άρθρο σου που ομολογώ ότι παρουσιάζει μια άποψη που δεν την είχα λάβει υπόψιν: Γράφεις ότι «Το άπειρο Σύμπαν, στο κάτω κάτω ούτε επαληθεύεται ούτε διαψεύδεται», και ο Θεός το ίδιο σου γράφω εγώ. Γράφεις ότι δεν έχουμε δικαίωμα στο άπειρο να θέσουμε αρχή, ούτε στον Θεό έχουμε το δικαίωμα να θέσουμε αρχή, σου απαντάω. Από ότι είδα σου απαντήσανε με σχόλια σε εκείνο το άρθρο και σε αντικρούσανε, οπότε είναι περιττό να το κάνω προσωπικά, ειδικά εδώ, μην σπαμάρουμε κιόλας. Πρέπει να διευκρινίσω πάντως ότι δεν είναι λίγοι οι άθεοι που πιστεύουν σε αυτές τις δύο θεωρίες που έγραψα στο άρθρο. Τέλος θα σε συμβούλευα να κρίνεις γνώμες αλλά όχι προσωπικότητες, αυτό το λέω για να προλάβω την κριτική σου, τόσο ως προς το πρόσωπό μου αλλά και ως προς και άλλους διαφωνούντες με τις θέσεις σου. Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

      Με τιμή, Διονύσης Π

      Διαγραφή
    5. Πρωτίστως εγώ σε φιλοξενώ και γι αυτό σε ευχαριστώ για τον διάλογο αυτό που όση διαφωνία και να έχει, δίνει λύσεις, τουλάχιστον σε όσους θέλουν να τις δουν. Φυσικά και υπάρχουν αντιρρήσεις και στα σχόλια πήραν την απάντησή τους όσοι τις εξέφρασαν. Για το καίριο αυτό ερώτημα που βάζεις σε ευχαριστώ γιατί πρέπει να δοθεί μια απάντηση, αν ακόμα κάποιοι δεν την είδαν μέσα από την ανάπτυξη του άρθρου. Το ερώτημά σου, επιφανειακά, φαίνεται να είναι πολύ λογικό ώστε εύκολα να εξισώνεται η επιστήμη με την θεολογία, γιατί αν για το ένα (το άπειρο του Σύμπαντος ή για την αφθαρσία της ύλης) ούτε επαληθεύεται ούτε διαψεύδεται, το ίδιο θα μπορούσε να υποστηρίξει και κάποιος άλλος για το θεό, αφού ούτε επαληθεύεται ούτε διαψεύδεται και αυτός!
      Καταρχάς δεν μπορούμε να εξισώσουμε τα ζήτημα αφού αναφερόμενοι στο Σύμπαν και στην ύλη αναφερόμαστε σε κάτι υπαρκτό, κάτι που το ζούμε ή πιο ρεαλιστικά, είμαστε οι ίδιοι αυτό από το οποίο αποτελείται το Σύμπαν, πράγμα που μας διαφοροποιεί από το θεό που ούτε ένδειξη της ύπαρξής του δεν έχουμε. Για παράδειγμα, τα επιστημονικά όργανα αποδεικνύουν την αντικειμενική πραγματικότητα της ύλης, ενώ ο θεός δεν φαίνεται να αντιδρά αντικειμενικά σε κανένα όργανο και καμιά αίσθηση του ανθρώπου. Είναι υποκειμενικό στοιχείο που αποκτά «ύπαρξη» σαν ιδέα στο νου του ανθρώπου. Ο Αριστοτέλης για παράδειγμα, σαν ρεαλιστής που ήταν έγραφε στα «Φυσικά» του, «Θα ήταν γελοίο να επιχειρήσουμε να αποδείξουμε ότι η φύση υπάρχει, επειδή αυτό είναι φανερό και να αποδεικνύει κανείς το φανερό με εκείνο που δεν είναι προφανές, σημαίνει ότι δεν μπορεί να ξεχωρίσει αυτό που είναι αφ’ εαυτού γνώσιμο από εκείνο που δεν είναι» (193a). Να πώς και ο ίδιος ο Αριστοτέλης αντιλαμβάνεται την αντικειμενική πραγματικότητα της φύσης από την υποκειμενικότητα της υπερβατικής οντότητας, όπως είναι ο θεός! Όταν λέμε λοιπόν ότι το άπειρο Σύμπαν, ούτε επαληθεύεται ούτε διαψεύδεται εννοούμε, όχι ότι δεν υπάρχει, αλλά σαν φυσικό μέγεθος δεν μπορεί να προσδιοριστεί ενώ η άποψη αυτή βρίσκεται σε συμφωνία και με τον διαλεκτικό υλισμό, σαν φιλοσοφία και με τα επιστημονικά δεδομένα, αφού βρίσκεται σε αρμονία με τις εξισώσεις του Μινκόφσκι όπου αυτές τότε μόνο μπορούν να εφαρμοστούν, όταν το παρατηρήσιμο μέρος του Σύμπαντος λογίζεται σαν τοπικότητα και όχι σαν όλο. Από την άλλη, ο θεός, σαν υποκειμενικότητα, ούτε υπαρκτός είναι, ανεξάρτητα από την συνείδησή μας, όπως στην περίπτωση της ύλης, αλλά ούτε και επιστημονικά μπορεί να γίνει δεκτός, αφού δεν αντιδρά με κανένα μέρος του παρατηρήσιμου σύμπαντος ή της ύλης γενικά. Έτσι λοιπόν, μπορεί να σε βολεύει ο φιλοσοφικός αναγωγισμός της επαληθευσιμότητας και διαψευσιμότητας, όμως επιστημονικά δεν είναι νόμιμο να εξισώνουμε την υποκειμενικότητα με το αντικειμενικό στοιχείο της ύλης που υπάρχει ανεξάρτητα από τη συνείδησή μας. Η ιδέα (του θεού) είναι παράγωγο της εγκεφαλικής δραστηριότητας του νου (της ύλης δηλαδή) και όχι πρωτογενής αντικειμενική ύπαρξη. Άρα, παρόλο που φιλοσοφικά, ούτε το ένα ούτε το άλλο επαληθεύεται ή διαψεύδεται, η απειρότητα και η αντικειμενικότητα της ύλης βρίσκεται σε επιστημονική συνάφεια με την αλήθεια. Είναι δηλαδή επιστημονικά νόμιμη η πρόταση αφού βρίσκεται σε συνάφεια με την φύση (φυσική) και παράνομη η θέση για το θεό αφού εκφράζει μεταφυσική (θεολογία). Το πρώτο έχει επιστημονικό θεμέλιο, το δεύτερο, όχι!

      Διαγραφή

Η γνώμη του καθενός είναι αναφαίρετο δικαίωμα