Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

13. Όταν οι απαντήσεις μας φοβίζουν οι ερωτήσεις αποφεύγονται!

Κάντε κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση

8 σχόλια:

  1. Η θρησκεία όντως γεννήθηκε και έχει σαν βάση τις παραστάσεις των πρωτόγονων ανθρώπων,και από κει και πέρα διαμορφωνόταν ανάλογα την ιστορική εποχή,τις συνθήκες περνώντας από διάφορα στάδιο,το στάδιο της προθρησκείας πχ ανιμισμός,τοτεμισμός,προγονολατρεία,της καθαυτό θρησκείας πολυθεισμός,μονοθεισμός κλπ,είναι καθαρά κοινωνικό φαινόμενο και όχι υπερφυσικό,αντανάκλαση του κοινωνικού καθεστώτως, είναι μέρος του εποικοδομήματος όπως λέει ο Μαρξ,και δεν θα υπάρχει πάντα,μόλις εξαφανιστούν οι αιτίες που την γεννάνε θα εκλείψει''η θρησκεία είναι στενά συνδεδεμένη με τον ιδεαλισμό,συνδέονται αν και δεν ταυτίζονται εξ ολοκλήρου''.
    Νομίζω πάλι από την άλλη ότι η ανάγκη της έρευνας,η ανάγκη του ανθρώπου να εξιχνιάσει κάποια πράγματα δεν είναι κάτι το καθαρά έμφυτο,αλλά σπρώχνει τον άνθρωπο στην έρευνα,στην πρόοδο,στην επανάσταση παντός είδους,η ΑΝΑΓΚΗ.Αυτό φαίνεται πχ στην περίοδο της αναγέννησης,κοινωνία,επιστήμη και τεχνική συνδέονται διαλεκτικά,η αλλαγή στις κοινωνικές σχέσεις προωθεί την τεχνική και αντίστροφα,η εξέλιξη της τεχνικής οδηγεί στην ανάπτυξη της επιστήμης και η εξέλιξη της επιστήμης οδηγεί στην τελειοποίηση της τεχνικής!
    Βαγγέλης Σίδερης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι, Βαγγέλη, για την μαρξιστική και διαλεκτική σου ανάλυση. Έτσι γεννήθηκαν οι θρησκείες και όταν ο άνθρωπος δεν θα τις έχει ανάγκη, από μόνες τους θα εξαφανιστούν! Η ζωή τραβά μπροστά, έστω και με λίγους!

      Διαγραφή
  2. ΠΡΟΣ ΑΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΑΝΟΥΣ:
    " ΠΑΝΤΑ ΚΑΘ' ΕΙΜΑΡΜΕΝΗΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΗΡΜΟΣΘΑΙ ΤΑ ΟΝΤΑ.
    ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΨΥΧΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΩΝ ΠΛΗΡΗ." ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΛΑΕΡΤΙΟΣ (ΠΕΡΙ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ)
    " ΚΑΙ ΤΟΥΤ' ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΙΟΝ. ΑΘΑΝΑΤΟΝ ΓΑΡ ΚΑΙ ΑΝΩΛΕΘΡΟΝ, ΩΣΠΕΡ ΦΗΣΙΝ ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ
    ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΕΙΣΤΟΙ ΤΩΝ ΦΥΣΙΟΛΟΓΩΝ." ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
    "...ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ ΕΜΨΥΧΟΝ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΩΝ ΠΛΗΡΗ." ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΛΑΕΡΤΙΟΣ (ΠΕΡΙ ΘΑΛΟΥ)
    " ΕΙΣ ΘΕΟΣ ΕΝ ΤΕ ΘΕΟΙΣΙ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣΙ ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΟΥΤΙ ΔΕΜΑΣ ΘΝΗΤΟΙΣΙΝ, ΟΜΟΙΙΟΣ ΟΥΔΕ
    ΝΟΗΜΑ. ΟΥΛΟΣ ΟΡΑ, ΟΥΛΟΣ ΔΕ ΝΟΕΙ, ΟΥΛΟΣ ΔΕ Τ ΑΚΟΥΕΙ, ΑΙΕΙ ΔΕ ΕΝ ΤΑΥΤΩ ΜΙΜΝΕΙ
    ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ ΟΥΔΕΝ ΟΥΔΕ ΜΕΤΕΡΧΕΣΘΑΙ ΜΙΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΑΛΛΟΤΕ ΑΛΛΗ." ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ
    " ΑΝΘΡΩΠΩΝ Ο ΣΟΦΩΤΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΘΕΟΝ ΠΙΘΗΚΟΣ ΦΑΝΕΙΤΑΙ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ
    ΑΛΛΟΙΣ ΠΑΣΙΝ." ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς άπαντας ενθέους: Σε πρωτόγονες εποχές όπου ο άνθρωπος στην προσπάθειά του να εξηγήσει φαινόμενα του κόσμου τα απέδιδε σε θεούς, αφού δεν ήταν σε θέση να κατανοήσει τους νόμους της φύσης. Η αρχή έγινε από τους Έλληνες φυσιοκράτες φιλοσόφους (Υλιστές). Κάποιοι, ακόμα και στον 21ο αιώνα το αγνοούν αυτό.

      Διαγραφή
    2. Werner Heisenberg, Η εικόνα της Φύσης στη σύγχρονη φυσική (μετάφραση Α.Τσαμκιράνη - Γεωργανοπούλου), Θεσσαλονίκη 1971, σελ. 49:
      "Συνηθίζεται αυτή η τάση των Ελλήνων φιλοσόφων, δηλαδή η ατομική θεωρία του Λεύκιπου και του Δημόκριτου να ορίζεται με το όνομα 'υλισμός'. Αυτός ο ορισμός είναι ιστορικά εντελώς σωστός, μα σήμερα μπορεί να φέρει σύγχυση πολύ εύκολα, γιατί η λέξη 'υλισμός' στο 19ο αιώνα πήρε μια αποκλειστική απόχρωση, που δεν συμφωνεί καθόλου με την εξέλιξη της ελληνικής φυσικής φιλοσοφίας.....Αντίθετα, ο υλισμός του 19ου αιώνα εξελίχθηκε από σκέψεις άλλου είδους, χαρακτηριστικές των νεώτερων χρόνων, και που η ρίζα τους ξεκινάει από τη διαίρεση του κόσμου, που πρώτος ο Καρτέσιος επιχείρησε, σε μια υλική και σε μια πνευματική πραγματικότητα."

      Δ. Λιαντίνης "Έξυπνον Ενύπνιον":
      "Ο σύγχρονος άνθρωπος εφ' όσον δεν ημπόρεσε
      να παίξει το ρόλο του φύλακα, έφραξε την πύλη του επέκεινα
      και οδήγησε στο τέλος το έργο της φιλοσοφίας
      εγκαινιάζοντας τον αιώνα του μηδενισμού.
      [Εάν κατέχω τα πάντα, δεν μου λείπει (=υπάρχει) τίποτα].
      Στο σύγχρονο άνθρωπο όμως απόμεινε
      ο πόθος και ο πόνος για το απρόσιτο ον,
      δηλαδή το θυμικό πλέγμα που συνόδευε σταθερά
      την φιλόσοφη επιχείρηση των Ελλήνων."

      Διαγραφή
    3. Κάτι σου διαφεύγει. Ναι, όπως λες «σήμερα μπορεί να φέρει σύγχυση πολύ εύκολα» ο υλισμός, γιατί αναφέρεσαι στον μηχανιστικό υλισμό του 18ου και 19ου αιώνα. Αναγκαίος τότε και αναπόφευκτος, για να γίνει η υπέρβαση από την σχολαστική φιλοσοφία και τον εμπειρισμό. Σήμερα δεχόμαστε τον «Διαλεκτικό Υλισμό» που είναι η διαλεκτική υπέρβαση του «μηχανιστικού υλισμού». Ο Υλισμός και η γνώση γενικά δεν είναι απόλυτη γνώση, αλλά σχετική και ιστορικά καθορισμένη!

      Διαγραφή
    4. Επειδη εισαι Επικουρειος και Μαρξιστης, ένα απόσπασμα απο το αρθρο: Η σκανδαλώδης πρόσληψη της θεολογίας του Επίκουρου:
      Σημειώσεις για μια ανακατασκευή του Boris Inti Chamani Velasco
      "Η μαρξιστική πρόσληψη - Στην ολοκλήρωση της επανάστασης των Μπολσεβίκων από το καθεστώς του Σταλινισμού και στον δογματισμό του μαρξιστικού λόγου, τοποθετείται η τρίτη αφομοίωση της φιλοσοφίας του Επίκουρου: η μαρξιστική πρόσληψη. Η σκέψη του Επίκουρου προσεγγίζεται από έναν επιστημολογικό αναγωγισμό που παραποιεί την σκέψη του Μαρξ: «υλισμός εναντίον ιδεαλισμού» θα είναι το πλαίσιο της κατηγορίας της αντίληψης αυτής. Ο Επίκουρος εμφανίζεται αναχρονιστικά ως αντιπρόσωπος μιας υλιστικής φιλοσοφίας, κατήγορος της εκμετάλλευσης και της αδικίας της ελληνικής δουλοκτησίας (Επικουρισμός αριστεράς), ασυμβίβαστα αντίθετος (ταξική πάλη) με τον ιδεαλιστικό Πλατωνισμό, τον συντηρητικό υπερασπιστή της Ελληνικής δουλοκτητικής Πολιτείας (Πλατωνισμός δεξιάς). Σε αυτό προστίθεται άλλη μια αντίθεση χωρίς διέξοδο: «υλισμός εναντίον θεολογίας». Η θεολογική πλευρά του Επίκουρου θα λοιδορηθεί με τον νόμο της σιωπής ή με την διακριτική μείωση του θεωρητικού ρόλου της. Ο Επίκουρος εμφανίζεται μόνο ως υλιστής και όχι ως «θεόλογος». Αυτή η δογματική και σταλινική αντίληψη, μια εξιδανικευμένη ιδεολογική προβολή, επιθυμεί να δει τον Επίκουρο σαν τον μακρινό πρόγονο των δικών τους εκσυγχρονισμένων και αθεϊστικών πεποιθήσεων, συγχέοντας τον υλισμό του Επίκουρου με τον δικό τους υλισμό, προσαρμόζοντας την Επικούρεια φιλοσοφία στις δικές τους ιδεολογικές απαιτήσεις. Μπορούμε να συνοψίσουμε αυτή την ιδιαίτερη μαρξιστική πρόσληψη της επικούρειας θεολογίας με το «σύνθημα»: Επίκουρος ο πρωτο-μαρξιστής!

      Η μεταμοντέρνα πρόσληψη - Ο Μεταμοντερνισμός αποτελεί άλλη μια σημαντική πρόσληψη της επικούρειας σκέψης, μέσω δύο ρευμάτων παρόντων σε κάποιες εκφράσεις του αισθητισμού: η προαγωγή ενός ηδονισμού για αυτόν τον ίδιο (αυτόν καθ' εαυτόν) και η υπεράσπιση μιας ηδονοβλεπτικής σωματικότητας σε συνδυασμό με έναν μαχητικό μηδενιστικό αθεϊσμό. Πρόκειται για μια πολύ ασαφή αντίληψη, παρούσα σε προσεγγίσεις και στάσεις ζωής, που ιδεολογικοποιούν και ιδιοποιούνται την Επικούρεια φιλοσοφία για άλλους σκοπούς. Ο Επίκουρος παρουσιάζεται σαν πρόδρομος του μεταμοντέρνου άθεου ηδονισμού.Εδώ αγνοείται επίτηδες το αυθεντικό περιεχόμενο της επικούρειας ηθικής, δηλαδή η υπέρβαση, η επανεπεξεργασία και ο εξευγενισμός του Κυρηναϊκού ηδονισμού, η θεωρία της διαχείρισης (μέσω της φρόνησης) και του συνετού υπολογισμού των ηδονών/αναγκών του ανθρώπινου ζώου (η επικούρεια λιτότητα), η αντίληψη της απόλαυσης, η άσκηση της μετρημένης κοινωνικότητας, η κοινωνική καλλιέργεια της φιλίας, οι τεχνικές και οι πνευματικές ασκήσεις. Σε αυτή την εκδοχή της Επικούρειας φιλοσοφίας, η υλιστική θεολογία είναι η εκσυγχρονιστική έκφραση ενός Εγώ, που κατάφερε να θεοποιήσει ένα αυτιστικά εγωιστικό άτομο (ego solus ipse – μόνο εγώ ο ίδιος), καταναλωτικό και ναρκισσιστικό.
      Το σύνθημα της μεταμοντέρνας πρόσληψης της Επικούρειας φιλοσοφίας είναι υποχρεωτικά η διάδοση ενός ηδονισμού αυτού καθ' εαυτόν!" Ευχαριστω.

      Διαγραφή
    5. Καλό είναι να αποφεύγονται τα σεντόνια "αντιγραφής-επικόλλησης" γιατί εκτός ότι εκφράζουν αντιλήψεις άλλων, συχνά είναι και παραπλανητικά όπως τα πιο πάνω, όπου μπερδεύουν τον Ηδονισμό του Αρίστιππου με την φιλοσοφία του Επίκουρου και τον Επίκουρο με τον Μάρξ. Όπως και στο πιο πάνω σχόλιο σου έδειξα ότι ο μηχανιστικός υλισμός διαφέρει από τον διαλεκτικό, άλλο τόσο η φυσιοκρατία του Επίκουρου διαφέρει από τον Υλισμό του Μάρξ. Κάτι περί Στάλιν επίσης, είναι εντελώς έξω από το θέμα και καμιά σχέση δεν έχουν με τον Επίκουρο, παρά μόνο δείχνουν ακραία εγωιστική συμπεριφορά για να εξαχθούν συμπεράσματα εκ του πονηρού! Επειδή λόγω άγνοιας φαίνεσαι ανημέρωτος σχετικά με την εξέλιξη του Υλισμού στην ιστορία πήγαινε στα Περιεχόμενα και διάβασε τις αναρτήσεις από την 40η μέχρι την 45η. χε χε χε και μην ξανάρθεις αδιάβαστος!

      Διαγραφή

Η γνώμη του καθενός είναι αναφαίρετο δικαίωμα